Všechna práva k obsahu tohoto webu jsou vyhrazena jeho provozovateli - společnosti UnionOcel, s.r.o. Jakékoliv užití včetně převzetí, kopírování, šíření či nakládání s obsahem včetně fotografií je bez souhlasu UnionOcel, s.r.o. zakázáno, stejně jako rozmnožování obsahu pro účely automatizované analýzy textů nebo dat dle § 39c zákona č. 121/2000 Sb., autorského zákona, v platném znění.

Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

www.steelista.cz

 

 

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

 

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „občanský zákoník“) pro zásilkový prodej zboží v internetovém obchodu steelista.cz společnosti UnionOcel, s.r.o.

 

UnionOcel, s.r.o.

IČO: 26487292

DIČ: CZ26487292

se sídlem: Bavorská 2780/2, 155 00 Praha 5 - Stodůlky

zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, C 85344

 

Adresa provozovny pro provoz e-shopu steelista.cz:

UnionOcel, s.r.o., Panská 1444/14, 742 21  Kopřivnice

 

Kontaktní údaje:

e-mail: steelista@unionocel.cz

telefon (zákaznická linka): 739 392 202

www.steelista.cz

 

(dále jen „prodávající“)

 

  1. Tyto VOP upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího, kteří uzavírají kupní smlouvu prostřednictvím internetového obchodu umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese www.steelista.cz (dále je „E-shop“). VOP jsou zveřejněny na webu e-shopu a je zajištěna jejich archivace a reprodukce. Při objednávce je kupující seznámen s VOP a jejich akceptací se tyto VOP stávají nedílnou součástí uzavřené kupní smlouvy.

 

  1. Kupujícím může být:
    1. fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání. Taková fyzická osoba se považuje za spotřebitele, nebo
    2. fyzická nebo právnická osoba, která nakupuje zboží v rámci své podnikatelské činnosti. Taková osoba se považuje za podnikatele.

 

  1. Doručovací adresa kupujícího může být pouze v České republice. V případě, že kupující do objednávky uvede adresu doručení mimo Českou republiku, má prodávající právo takovou objednávku zrušit, resp. odstoupit od kupní smlouvy.

 

  1. Tyto VOP a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce a řídí se právem České republiky.

 

  1. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) hradí kupující sám a jejich výše je závislá na tarifu komunikačních služeb, které kupující využívá. Kupující souhlasí s tím, že je objednávka učiněna komunikačními prostředky na dálku. Za případné chyby v přenosu dat nenese prodávající odpovědnost.

 

 

  1. INFORMACE O ZBOŽÍ A CENÁCH

 

  1. Informace o zboží (specifikace, vyobrazení zboží), včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností, jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu E- Prodávající je plátcem DPH a uvádí cenu včetně DPH. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v E-shopu. Kupní cena je považována za cenu smluvní. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.

 

  1. Veškeré změny zboží a změny cen v E-shopu jsou vyhrazeny. Nabídka zboží v E-shopu platí do vyprodání zásob či ztráty schopnosti prodávajícího plnit. Pokud prodávající provozuje akci pro zákazníky, která má své vlastní akční podmínky, mají akční podmínky přednost před těmito VOP.

 

  1. Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu E-shopu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.

 

  1. Dále uvádí prodávající v E-shopu také informaci o poštovném/dopravném, tj. o nákladech za dopravu a balném, případně o poplatcích za výběr způsobu platby kupní ceny zboží (dále jen „náklady spojené s dodáním zboží“). Uvedené informace platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.

 

  1. Případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak nebo neurčí-li prodávající jinak.

 

 

III. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

 

  1. Prodávající je na základě platně provedené objednávky povinen dodat kupujícímu objednané zboží řádně a včas na sjednanou adresu nebo výdejní místo, dále předat kupujícímu doklady vztahující se ke zboží a umožnit mu nabýt vlastnické právo ke zboží. Kupující je povinen si objednané zboží převzít a včas zaplatit sjednanou kupní cenu.

 

  1. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:

 

  • prostřednictvím svého zákaznického účtu (dle čl. IV. níže těchto VOP), provedl-li předchozí registraci v E-shopu,

 

  • vyplněním objednávkového formuláře v E-shopu bez

 

  1. Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení. Kupující je povinen vyplnit veškeré formulářem předepsané povinné údaje. Informace o jednotlivých technických krocích jsou zřetelné při objednávkovém procesu v E-shopu a kupující může vždy před odesláním objednávky objednávku zkontrolovat a případně objednávku upravit. Nabídka prodeje zboží včetně jeho ceny zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v E-shopu.

 

  1. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil a souhlasí s těmito VOP, jejichž aktuální verze je zprostředkována pomocí odkazu, že je bez výhrad akceptuje a že četl informace o zpracování osobních údajů. Kupní smlouva je mezi kupujícím a prodávajícím uzavřena okamžikem odeslání objednávky kupujícím. Uzavřená kupní smlouva je u prodávajícího uložena v podobě elektronického záznamu o jejím obsahu a na požádání kupujícího/spotřebitele tomuto může být zpřístupněna (v elektronické podobě). V případě rozporu mezi těmito VOP a kupní smlouvou, má přednost kupní smlouva.

 

  1. Oznámení o přijetí objednávky prodávajícím je doručeno na e-mailovou adresu kupujícího nejpozději do následujícího pracovního dne po odeslání objednávky kupujícím, a to společně s aktuálním zněním VOP ve formátu pdf. Toto potvrzení představuje potvrzení o uzavřené kupní smlouvě ve smyslu § 1824a odst. 1 občanského zákoníku.

 

  1. Prodávající je oprávněn ověřit objednávku u kupujícího (např. co do množství objednaného zboží) dotazem na e-mail či telefonní číslo kupujícího. Kupující je povinen mu poskytnout součinnost a verifikovat objednávku. Pokud tak kupující neučiní, může prodávající objednávku zrušit a vyrozumí o tom kupujícího na jeho e-mail. Kupujícímu budou bez zbytečného odkladu prodávajícím vráceny všechny již případně uhrazené peněžní prostředky ve spojení s danou objednávkou, a to stejným způsobem, jakým byly uhrazeny.

 

  1. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu informaci o důvodu nesplnění a pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho e-mailovou adresu uvedenou v čl. I. odst. 1 těchto VOP.

 

  1. Prodávající v souladu s ustanovením § 1740 odst. 3 občanského zákoníku vylučuje přijetí objednávky s následným dodatkem nebo odchylkou provedenou ze strany kupujícího. Navržení změn, dodatků či odchylek kupujícím vůči přijaté či dosud nepřijaté objednávce prodávajícím považuje prodávající za podnět k dalšímu jednání o obsahu kupní smlouvy. Prodávající nenese žádnou odpovědnost za případné neuzavření kupní smlouvy ve smyslu změn kupujícího.

 

  1. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v E-shopu, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto VOP. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na e-mailovou adresu prodávajícího.

 

  • Kupující - podnikatel je oprávněn zakoupit pouze takové množství, které odpovídá běžnému chodu provozovny běžného podnikatele. Zboží, které nakupuje kupující - podnikatel, není určeno k průmyslovému či profesionálnímu užití, ani k dalšímu prodeji. V případě porušení této podmínky, je prodávající oprávněn objednávku zrušit a odstoupit od kupní smlouvy, a to bez jakýchkoli dalších nároků kupujícího.

 

 

  1. ZÁKAZNICKÝ ÚČET

 

  1. Na základě registrace kupujícího provedené v E-shopu může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží, dále může vidět historii svých nákupů a vydané daňové doklady (faktury), sledovat stav doručení své zásilky přes odkaz dopravce a upravit své údaje v profilu zákaznického účtu. Kupující vždy může objednávat zboží také bez registrace. Při registraci zadává kupující své osobní údaje, více informací o jejich zpracování jsou dostupné zde.

 

  1. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v zákaznickém účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

 

  1. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami. Kupující je povinen pro E-shop používat unikátní dostatečně silné heslo, které nepoužije pro jiné účely či účty.

 

  1. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.

 

  1. Prodávající může zrušit zákaznický účet, a to zejména v případě, když o to kupující požádá prodávajícího prostřednictvím e-mailu (pro kontaktní údaje viz čl. I odst. 1 těchto VOP), dále pokud kupující svůj uživatelský účet nevyužívá po dobu delší jak 3 roky, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy nebo dle těchto VOP.

 

  1. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího nebo třetích osob.

  

 

  1. PLATEBNÍ PODMÍNKY A DODÁNÍ ZBOŽÍ

 

  1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:

 

  • bezhotovostně převodem na účet prodávajícího prostřednictvím platební brány platební kartou
  • bezhotovostně převodem na účet prodávajícího platební brány platební kartou prostřednictvím služby Google Pay.

Zboží není možné poslat na dobírku.

Způsob platby vybere kupující v průběhu objednávky.

 

  1. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.

 

  1. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná nejpozději do 3 dnů od uzavření kupní smlouvy.

 

  1. V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.

 

  1. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.

 

  1. Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.  Do doby úplného zaplacení kupní ceny je zboží stále ve vlastnictví prodávajícího (tzv. výhrada vlastnického práva).

 

  1. Je-li sjednána úhrada kupní ceny zboží a nákladů spojených s dodáním zboží před dodáním zboží, obdrží kupující elektronicky na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce nebo v zákaznickém účtu potvrzení o úhradě kupní ceny. Toto potvrzení o úhradě kupní ceny je součástí oznámení o přijetí objednávky dle článku III. odst. 5 těchto VOP.

 

  1. Dodání zboží: Zboží je kupujícímu dodáno přepravcem na adresu určenou kupujícím objednávce. Jediným přepravcem pro zaslání objednaného zboží je společnosti Zásilkovna s.r.o., IČO: 284 08 306. Pokud zboží v objednávce s ohledem na jeho rozměry a hmotnost přesáhne limity dané společností Zásilkovna pro přepravu zásilek, může být objednávka rozdělena do několika zásilek. Prodávající prozatím neumožňuje využití jiných přepravců ani osobní odběr zboží. Převzetí zboží kupujícím je možné až po úplném zaplacení kupní ceny, pokud není dohodnuto jinak.

 

  1. Náklady spojené s dodáním zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží a v potvrzení o přijetí objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko nebezpečí škody na přepravovaném zboží a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

 

  • Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

 

  • Až do okamžiku, kdy bude zboží doručeno a předáno kupujícímu, popřípadě do okamžiku, kdy kupující odmítne zboží převzít, nese nebezpečí škody na věci prodávající, pokud není sjednáno v těchto VOP jinak. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít a sepíše s přepravcem protokol o škodě. Podpisem dodacího listu či jiného dokladu bez uvedení výhrad či škod kupující potvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nemůže být brán zřetel.

 

  • Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán pouze v elektronické podobě (formátu pdf) na e-mailovou adresu kupujícího, a to v okamžiku předání (expedice) objednaného zboží přepravci.

 

  • Prodávající vystavuje opravný daňový doklad (dobropis) zejména (i) jedná-li se o prodávajícím písemně uznanou reklamaci, kdy bylo kupujícím uplatněno právo na slevu z kupní ceny zboží, nebo nesouhlasí-li dodané zboží s objednávkou a prodávající tuto skutečnost písemně uzná, nebo (ii) odstoupí-li kupující v souladu s těmito VOP od kupní smlouvy, nebo (iii) bude-li zboží kupujícím uhrazeno předem a nevyzvednuto kupujícím v souladu s těmito VOP. Opravný daňový doklad bude kupujícímu odeslán v elektronické podobě (formátu pdf) na jeho e-mail.

 

  • Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na spojených s dodáním zboží, a převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.

 

  • Dodací lhůty: Není-li na webových stránkách v E-shopu uvedeno jinak, jsou dodací lhůty zboží stanoveny následovně: u přepravy do místa určeného kupujícím zásilka předána přepravci nejpozději ve lhůtě deseti (10) pracovních dnů od přijetí objednávky a úhrady kupní ceny. Nebude-li možné v této lhůtě objednané ostatní zboží dodat, oznámí prodávající tuto skutečnost kupujícímu. Je-li prodávající v prodlení s odevzdáním zboží, může kupující od smlouvy odstoupit, nesplní-li prodávající svoji povinnost ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou mu kupující poskytl. Prodávající vrátí bez zbytečného odkladu po odstoupení od smlouvy kupujícímu všechna peněžitá plnění, která kupující podle smlouvy uhradil.

 

  1. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY KUPUJÍCÍM - SPOTŘEBITELEM

 

  1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit dle podmínek tohoto čl. VI. VOP. Kupujícímu, který uzavřel kupní smlouvu v rámci své podnikatelské činnosti, toto právo, jak je uvedeno v následujících odstavcích tohoto článku VI., nenáleží. Právo podnikatele na odstoupení od kupní smlouvy se řídí příslušným právním předpisem.

 

  1. Poučení kupujícího: Kupující jako spotřebitel má možnost odstoupit od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím E-shopu v souladu s ust. § 1829 odst. 1 občanského zákoníku, a to i bez uvedení důvodu. Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů, která běží ode dne:

 

  • ode dne převzetí zboží,

 

  • ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí, nebo

 

  • ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.

 

  1. Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o:

 

  1. dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,

 

  1. dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,

 

  1. dodávce zboží v uzavřeném/zapečetěném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,

 

  1. v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.

 

  1. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující prodávajícímu odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.

 

  1. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvyposkytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na e-mailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto VOP. Odstoupení od smlouvy lze ale provést jakoukoliv jinou formou, ze které bude jasně patrná vůle kupujícího odstoupit od smlouvy uzavřené s prodávajícím ve vztahu ke konkrétnímu zboží. Prodávající potvrdí písemně kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře, resp. projevu vůle kupujícího o odstoupení od smlouvy.

 

  1. Vrácení zboží: Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu, a to na adresu UnionOcel, s.r.o., Panská 1444/14, 742 21 Kopřivnice, prostřednictvím poštovních služeb České pošty (nikoliv přes Zásilkovnu s.r.o.). V souladu s § 1820 odst. 1 písm. j) a § 1832 odst. 3 občanského zákoníku nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu kupující, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Prodávající neakceptuje balíky na dobírku. Lhůta pro zaslání vraceného zboží se považuje za zachovanou, pokud kupující odešle prodávajícímu zboží zpět před jejím uplynutím.  Prodávající může po kupujícím požadovat pouze úhradu nákladů stanovených v občanském zákoníku.

 

  1. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

 

  1. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

 

  1. Kupující odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na seznámení se s jeho povahou, funkčností a vlastnostmi. Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené, nespotřebované a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. V opačném případě vzniká prodávajícímu nárok na náhradu škody vzniklé na zboží a prodávající je oprávněn tento nárok jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny. Pokud kupující zároveň v souvislosti s nákupem zboží obdržel od prodávajícího dárky a využil možnost odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů dle tohoto článku VI. VOP, je kupující povinen prodávajícím rovněž se zbožím vrátit i poskytnuté dárky.

 

 

VII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY PRODÁVAJÍCÍM

 

Pokud v těchto VOP není uvedeno jinak, prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictvím e-mailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů souvisejících s dodáním zboží, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.

 

 

VIII. PRÁVA KUPUJÍCÍHO - SPOTŘEBITELE Z VADNÉHO PLNĚNÍ

 

  1. Ustanovení tohoto článku VIII. VOP se vztahuje pouze na kupujícího – spotřebitele.

 

  1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal, zboží:

 

  1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
  2. je vhodné k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
  3. je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
  4. Prodávající dále odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
  5. je zboží vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
  6. zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat,
  7. je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
  8. zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.

Odpovědnost prodávajícího dle písm. a) – d) tohoto odstavce 2. výše však není dána ve vztahu ke konkrétní vlastnosti zboží tehdy, pokud prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy výslovně upozornil, že tato vlastnost se liší a kupující - spotřebitel s tím výslovně souhlasil.

  1. Povinnosti z vadného plnění má prodávající nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující – spotřebitel nemůže zboží užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.

  

  1. Práva z vadného plnění kupujícího - spotřebitele:

 

  • V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci, žádat odstranění vady a požadovat dle své volby:

  

  • dodání nového zboží bez vady nebo
  • opravu zboží,

ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to posoudí prodávající zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.

  • Přiměřenost nároků kupujícího na odstranění vady zboží některým z výše uvedených způsobů se posoudí s ohledem na (i) povahu, význam a rozsah vady, (ii) hodnotu, o kterou se cena zboží s ohledem na přítomnost vady snižuje, (iii) případnými značnými obtížemi pro kupujícího, které by některá z uvedených forem pro odstranění s sebou nesla.

 

  • Byla-li reklamace učiněna oprávněně, má kupující právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při poskytnutí zboží prodávajícímu k odstranění vady.

 

  • Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud
  1. prodávající odmítl vadu odstranit nebo ji neodstranil nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace nebo ve lhůtě delší, dodatečně sjednané s kupujícím, případně i tehdy, pokud mu prodávajícím nebyly nahrazeny náklady účelně vynaložené při poskytnutí zboží prodávajícímu k odstranění vady,
  2. se vada zboží projeví opakovaně,
  3. je vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo pokud
  4. je zjevné, ať již z prohlášení prodávajícího nebo okolností, že vada nebude moci být odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
    • Pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu či opravu takové součásti; není-li to možné, bude kupující pro takovou vadu součásti zboží oprávněn taktéž odstoupit od kupní smlouvy.

 

  • Žádá-li kupující přiměřenou slevu, tato se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a zboží s vadou, které kupující od prodávajícího obdržel.

 

  • Odstoupí-li kupující oprávněně od kupní smlouvy s prodávajícím, prodávající mu bez zbytečného odkladu poté, co bude reklamace dotčeného zboží prodávajícím vyřízena, vrátí uhrazenou kupní cenu.

 

  • Kupující však nemůže od smlouvy odstoupit tehdy, pokud prodávající prokáže, že vada zboží není významná. Kupující dále obecně není oprávněn uplatnit práva z vadného plnění u zboží prodávaného za nižší cenu pro vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jejím obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím; nebo způsobil-li vadu zboží kupující sám.

 

  • Doba pro uplatnění reklamace: Kupující je oprávněn uplatnit právo za vady, která se vyskytne u zboží v době dvou (2) let od převzetí. Bylo-li zboží podle kupní smlouvy přepravováno, běží záruční doba od dodání zboží do místa určeného v objednávce, jinak od převzetí zboží kupujícím v odběrném místě. Tato doba přitom neběží po dobu, po kterou kupující nemůže zboží užívat, v případě, že k němu oprávněně vytkl vadu.

 

  • Doba vyřízení reklamace: Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo od kupní smlouvy odstoupit.

 

  • Náklady kupujícího: V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby, v opačném případě ho soud nemusí přiznat.

 

 

  1. PRÁVA KUPUJÍCÍHO - PODNIKATELE Z VADNÉHO PLNĚNÍ

 

  1. Aplikovatelná právní úprava na vztah mezi prodávajícím a kupujícím – podnikatelem: Pro uvedený smluvní vztah se použijí zejména ustanovení § 2099 až 2117 občanského zákoníku, pokud není sjednáno jinak. Nepoužijí se zvláštní ustanovení o prodeji zboží spotřebiteli, tj. zejména část čtvrtá hlava I díl 4 občanského zákoníku ani zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“). Výslovně se vylučuje ustanovení § 1924 občanského zákoníku. Kupující – podnikatel dále nemá nárok na náhradu škody, která byla způsobena vadným výrobkem v souladu s § 2943 občanského zákoníku, bezvadným výrobkem, při montáži nebo instalaci výrobku či jakkoli jinak v příčinné souvislosti s výrobkem.

 

  1. Vyskytne-li se u zboží prodaného kupujícímu – podnikateli vada, má se za to, že kupní smlouva byla porušena nepodstatným způsobem a při uplatnění práva z vadného plnění se postupuje podle § 2107 občanského zákoníku.

 

  1. V případě, že zboží zakoupí kupující – podnikatel, může kupující – podnikatel uplatnit práva z vadného plnění ve lhůtě 6 měsíců, která běží od přechodu nebezpečí škody na věci. Bude-li poskytnuta záruka, bude poskytnuta po dobu 6 měsíců od převzetí zboží.

 

  1. V případě, že kupující – podnikatel neoznámí vadu prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči po přechodu nebezpečí škody na věci zjistit, pozbývá právo na odstoupení od kupní smlouvy.

 

  1. Odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na běžné opotřebení věci (nebo jejích dílů) způsobené používáním či na vadu, kterou způsobil kupující nebo třetí osoba.
  2. Doba pro vyřízení reklamace: V případě, že jsou práva z vadného plnění uplatněna kupujícím – podnikatelem, není prodávající povinen vyřídit reklamaci ve 30 dnech. Reklamace bude vyřízena ve lhůtě určené prodávajícím nebo příslušným servisem dané značky.

 

  1. REKLAMACE - SPOLEČNÁ USTANOVENÍ PRO KUPUJÍCÍHO SPOTŘEBITELE A PODNIKATELE

 

  1. Způsob přijetí reklamace: Prodávající přijímá reklamace:
  2. v elektronické podobě, a to zasláním požadavku na e-mailovou adresu dle čl. I. odst. 1 těchto VOP nebo
  3. v listinné podobě, a to zasláním požadavku na reklamaci na adresu provozovny prodávajícího UnionOcel, s.r.o., Panská 1444/14, 742 21 Kopřivnice.

 

Kupující v rámci zadání požadavku na reklamaci vždy uvede jméno a příjmení kupujícího, jeho kontaktní údaje (e-mail, telefon), popis vady reklamovaného zboží a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje (jaké právo z vadného plnění uplatňuje). Provedenou volbu způsobu vyřízení reklamace nemůže kupující měnit bez souhlasu prodávajícího. Kupující je také vždy povinen doložit, že reklamované zboží bylo zakoupeno u prodávajícího (např. kopií daňového dokladu či jiným vhodným způsobem).

 

  1. Potvrzení o přijetí reklamace: Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje. Prodávající toto potvrzení zašle kupujícímu e-mailem odeslaným prodávajícím na e-mail kupujícího uvedeným v objednávce nebo požadavku na reklamaci.

 

  1. Potvrzení o vyřízení reklamace: prodávající písemně (tj. e-mailem odeslaným prodávajícím na e-mail kupujícího uvedeným v objednávce nebo požadavku na reklamaci) informuje kupujícího o výsledku reklamace, tj. o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace. Toto potvrzení (reklamační protokol) bude kupujícímu dodáno nejpozději ve lhůtě stanovené obecně závaznými právními předpisy pro vyřízení reklamace.

 

  1. Vrácení reklamovaného zboží kupujícím: pokud není mezi prodávajícím a kupujícím dohodnuto jinak, vrátí kupující po uplatnění požadavku na reklamaci prodávajícímu reklamované zboží na své náklady, a to zasláním zboží prostřednictvím poštovního doručovatele – České pošty na adresu UnionOcel, s.r.o., Panská 1444/14, 742 21 Kopřivnice; balíky s dobírkou prodávající není povinen přijmout.

 

  1. V případě že byla reklamace uplatněna:
  • e-mailem, kupující reklamované zboží odešle nebo vrátí prodávajícímu nejpozději do 14 dní od přijetí potvrzení o reklamaci kupujícím. Ke zboží připojí kupující potvrzení prodávajícího o přijetí reklamace a kopii dokladu o koupi reklamovaného zboží. Reklamace je uplatněna okamžikem přijetí (doručením) požadavku na reklamaci prodávajícímu.
  • v listinné podobě, kdy současně vrací kupující reklamované zboží zásilkou dle odst. 4 tohoto článku, je kupující povinen připojit také kopii dokladu o koupi reklamovaného zboží. Reklamace je uplatněna okamžikem prokazatelného doručení takové listinné reklamace spolu se zbožím a kopií dokladu o koupi zboží prodávajícímu.

 

  1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně odpovědnosti prodávajícího za vady, včetně záruční odpovědnosti prodávajícího, se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména příslušnými ustanoveními občanského zákoníku). Není-li kupující podnikatel, u něhož by bylo zřejmé, že se kupní smlouva týká jeho podnikatelské činnosti, aplikují se na smluvní vztah rovněž zvláštní ustanovení o prodeji zboží v obchodě dle ustanovení § 2158 a násl. občanského zákoníku. 

 

  

  1. DORUČOVÁNÍ

 

  1. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.

 

  1. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v těchto VOP. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce. Tímto není dotčeno právo kupujícího obrátit se na prodávajícího písemně na adrese jeho sídla nebo provozovny.

 

  

XII. OSOBNÍ ÚDAJE

 

  1. Všechny informace, které v rámci smluvního vztahu kupující uvede, jsou důvěrné a prodávající s nimi bude jako s důvěrnými zacházet. Tímto není dotčeno zpracování osobních údajů na základě povinností, které prodávajícímu ukládá přímo zákon (např. v oblasti daní či účetnictví), příp. na tak prodávající činí na základě svého oprávněného zájmu (např. zabezpečení IT systémů).

 

  1. Podrobnější informace o ochraně osobních údajů jsou uvedeny v Informacích o ochraně osobních údajů ZDE. Kupující prohlašuje, že se s těmito informace řádně seznámil.

 

 

XIII. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ S KUPUJÍCÍM - SPOTŘEBITELEM

 

  1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce – Ústřední inspektorát – oddělení ADR, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs, e-mail: adr@coi.cz jako věcně příslušný subjekt dle ustanovení § 20e písm. d) zákona o ochraně spotřebitele, s návrhem na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu dle příslušných ustanovení části třetí (§ 20d – 20m) zákona čo ochraně spotřebitele.

  

  1. Kontrolní orgány, které vykonávají dozor nad činností prodávajícího v rámci jeho provozování E-shopu, jsou:
  2. příslušný živnostenský úřad vykonávající dozor v oblasti živnostenského oprávnění,
  3. Úřad pro ochranu osobních údajů vykonávající dozor v oblasti ochrany osobních údajů,
  4. Česká obchodní inspekce vykonávající dozor ve vymezeném rozsahu mimo jiné nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele.
  5. Spory s kupujícími – podnikateli jsou řešeny, pokud nedojde k mimosoudnímu smírnému řešení, u obecných soudů České republiky, přičemž se jako místní příslušnost soudu pro daný spor mezi prodávajícím a kupujícím – podnikatelem se určuje podle obecného soudu prodávajícího.

 

 

XIV. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

 

  1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky, zejména občanským zákoníkem a ve vztahu ke spotřebiteli pak také zákonem o ochraně spotřebitele. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů. Úmluva OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (CISG) se v souladu s čl. 6 této úmluvy neuplatní.

 

  1. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

 

  1. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího, stejně jako rozmnožování obsahu pro účely automatizované analýzy textů nebo dat dle § 39c zákona č. 121/2000 Sb., autorského zákona, v platném znění.

 

  1. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do E-shopu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání E-shopu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící E-shop a užívat E-shop nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem nebo těmito VOP.

 

  1. Kupní smlouva včetně VOP je archivována prodávajícím v elektronické podobě u prodávajícího a na žádost k ní může prodávající poskytnout přístup v elektronické podobě.

 

  1. Znění VOP může prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP.

 

  1. Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulářpro odstoupení od smlouvy.

 

Kupující tímto výslovně prohlašuje, že se seznámil se zněním těchto VOP před odesláním objednávky, ujednání VOP jsou pro něj jasná a srozumitelná a plně jim rozumí a bude se jimi řídit.

 

 

 

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1.4.2025